donderdag 5 juni 2014

Vlinders



Twee jaar later gaan wij opnieuw twee weken naar Zuid - Ierland. Dit keer ligt de bestemming in de buurt van Sixmilebridge. Ons onderkomen is een heuse stacaravan. Op het kleine en ruige campingterrein vieren naast voornamelijk Zuid-Ieren nog twee Hollandse gezinnen hun vakantie. Mijn broer en ik sluiten ons bij hen aan, al zoeken we ook onze eigen weg. We zijn vaak langs de snelstromende rivier die pal aan het campingterrein grenst te vinden. Onze uitdaging, een vlot bouwen en de rivier overwinnen. Op een van die dagen leer ik een Iers meisje kennen: Regina Walker. Al snel vinden wij elkaar aardig en trekken met elkaar op. Mijn Hollandse vrienden laat ik voor wat zij zijn. Voor het eerst in mijn leven ben ik verliefd. Op een dag gaan we samen naar een aardbeienfarm en plukken in de hete zon onze bakjes vol. Tussendoor snoepen we van de vruchten en liggen loom in het veld. ’s Avonds bezoeken we een plattelandsdisco waar we dansen op de muziek van de Boomtown Rats. Na twee fijne weken is het lastig afscheid van elkaar te nemen. We besluiten elkaar in ieder geval te schrijven. Nog lang na deze afspraak reizen de handgeschreven brieven dan ook heen en weer, totdat het contact verwatert. Jaren later probeer ik haar, ik ben wederom in Ierland, op te zoeken. Ze blijkt verhuisd.

2 opmerkingen:

  1. Helaas verwaterd veel op ten lange duur, maar als het lot het wilt kom je elkander onverwachts tegen.

    BeantwoordenVerwijderen